Elfy, smoki i cała reszta  Fantazjada 2008

Archiwum / 12.05.2008

Morderstwa, mroczne rytuały, handel, kradzieże, ściganie zbirów i rabusiów, opłacanie najemników i rzucanie czarów. Dodajmy elfy, krasnoludy, orków, kupców, wojowników, kapłanów, czarodziei, rozbójników, paladynów… i Ciebie pomiędzy nimi. W zbroi, tunice lub szacie, ruszasz dziarskim krokiem przez miasteczko. Fantastyka? Nie! To realizm!

„Słońce rozleniwia.”- Pomyślał młody poszukiwacz przygód beztrosko rozparłszy się na ławce na dziedzińcu fortu. – „Naprawdę rozleniwia.”

Rzeczywiście, mogło rozleniwiać. Przyjemne, ciepłe promienie dopadały skóry, głaskały i wprawiały w trans niczym syrenia muzyka. Ludzie, elfy i krasnoludy powoli przemierzali wciąż te same ścieżki, od karczmy do giełdy, od giełdy do kowala, czasem ktoś skręci do wójta… „Nudno. Cholernie nudno.”

 

Na każdą nudę są sposoby. A takie sposoby najczęściej chodzą do karczmy. Człowiek z żalem pożegnał się z ławką i skierował leniwe kroki ku drzwiom.

W karczmie, jak zwykle, gwarno, ciemno i chłodno. Przy drewnianych ławach ciężko było znaleźć miejsce. Ale nie po miejsce tu przyszedł. Przeczekał, aż wzrok przyzwyczaił mu się do ciemności i przemierzył pomieszczenie wzrokiem. W kącie żywo dyskutowało na jakiś temat kilka kapłanek.
Potrząsnął głową. „Nie… uwieść się nie dadzą, a roboty pewnie nie mają”. Skierował spojrzenie na stolik obok. „Rycerze… Po jaki grzyb tu rycerze? Dalej… Czarodziej… Krasnoludy, e tam, skąpcy.” Westchnął ciężko i ruszył ku ławie. Odepchnął barkiem jakiegoś cherlawego elfa, stojącego mu na przejściu, podniósł wysoko czoło i…

– Pssst! Ty też szukasz wyzwania?

Morderstwa, mroczne rytuały, handel, kradzieże, ściganie zbirów i rabusiów, opłacanie najemników i rzucanie czarów. Dodajmy elfy, krasnoludy, orków, kupców, wojowników, kapłanów, czarodziei, rozbójników, paladynów… i TY między nimi, jako jeden z nich. W zbroi, tunice lub szacie, z brodą krasnoluda lub elfimi tatuażami, przypasanym mieczem ruszasz dziarskim krokiem przez miasteczko tętniące życiem, kolorowe stojami, spokojne z zewnątrz, a mordercze w głębi niczym ocean. Fantastyka? Nie! To realizm!

To wszystko, a nawet o wiele więcej gwarantujemy Wam my- organizatorzy Terenowej Gry Fabularnej „Fantazjada”. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

FANTAZJA – Z CZYM TO SIĘ JE?
Terenowa Gra Fabularna „Fantazjada” to niemalże najstarszy z polskich LARP-ów. No dobrze, ale co to takiego LARP? Już tłumaczę! LARP (ang. Live action role-playing) – odmiana gry fabularnej rozgrywana na żywo. Nazwy tej często używa się zamiennie z nazwą gra terenowa.

LARP jest to rodzaj zaimprowizowanej sztuki teatralnej w której aktorem może być każdy. W dodatku aktorem, któremu reżyser nie narzuca roli ani wypowiedzi. Uczestnik LARP-a wciela się w żyjącą w fantastycznym świecie postać i odgrywa jej zachowanie. Poprzez interakcje z pozostałymi biorącymi udział w grze tworzy część świata, w którym toczy się LARP i ma na niego realny wpływ. Nieważne czy jako rycerz, mag, kapłan, handlarz, najemny zbir, czy zwykły kieszonkowiec. Nie ważne czy jako elf, krasnolud czy człowiek. Każdy może wpłynąć na wydarzenia i obraz tego uniwersum.

Cała rozgrywka jest nadzorowana przez grupę reżyserów – nazywanych NPCami – którzy dbają o tło do rozgrywki, grają rolę postaci, których aktualnie nie obsadza żaden uczestnik oraz prowadzą wątki fabularne. Tematyka LARP-a może być najróżniejsza – średniowieczna, postapokoliptyczna czy nawiązująca do idei światów równoległych. W zasadzie każdy pomysł na LARP jest dobry.

Fantazjada osadzona jest w autorskim, stworzonym przez nas świecie fantasy nazwanym Znanym Światem, który jest osadzony pomiędzy światem Tolkiena, a tym, który stworzył Sapkowski. Spotkać tu można elfy, krasnoludy, a nawet smoki. A wśród nich zarówno szlachetnych wojowników, jak i niecnych zbójów. Zupełnie jak w życiu. Tyle, że na „Fantazjadzie” to wszystko, o czym zazwyczaj czytamy w opowieściach dzieje się naprawdę.

FANTAZJADA 2008:
13-ta już edycja gry przeniesie uczestników w mniej cywilizowany rejon Znanego Świata. Sceną tegorocznej Fantazjady będzie twierdza leżąca w dziczy pomiędzy Księstwem Wzgórza, Przeklętą Puszczą i Górami Północnymi. Ten zapomniany przez mocarstwa, niedostępny i nieurodzajny rejon skrywa tajemnice starsze niż Misja Ammana i niebezpieczeństwa większe niż… sam się przekonasz.

PROGRAM:
Gra Główna trwa od czwartku 16:00 do niedzieli ok. 14:00. W trakcie przerw nocnych przewidujemy warsztaty szycia ze skóry, sesje RPG, tańce, hulanki, turnieje (w tym roku również łuczniczy) i drugą edycję LAF’a Metal Warriors- z dźwięcznym podtytułem „More Metal, More Warriors”.

UCZESTNICTWO:
Najbliższa edycja, tak jak większość poprzednich, odbędzie się w Srebrnej Górze k. Ząbkowic Śląskich, w kompleksie XVIII-to wiecznych fortów. Naszą główną kwaterą będzie fort „Wysoka Skała”.
Termin: 22-25.maja 2008 (czwartek-niedziela). Czekamy na Was w czwartek od godz. 12:00 do 16:00. Impreza zakończy się w niedzielę po południu.

Jeśli chcesz, aby Twoja postać zaistniała w scenariuszu już od początku skontaktuj się z nami. Wyślij swój pomysł na adres [email protected]. Im wcześniej wyślesz tym masz większe szanse. Jeśli nie zdążysz tego zrobić, albo nie dasz rady wymyślić postaci nie martw się. Jest wielu podobnych Tobie, a każdy z nich znajdzie w grze wątki dla siebie i będzie się doskonale bawił.

Wszystkie potrzebne informacje znajdziecie na naszej stronie www.fantazjada.pl oraz na forum www.greenchallenge.pl/forum

pwd. Katarzyna Bróż